مقالات

Black Friday یا “جمعه سیاه” و تاثیرات آن در فروش محصولات

Black Friday یا “جمعه سیاه”

Black Friday اغلب به عنوان یک رویداد خرید استثنایی شناخته می‌شه که با تخفیفات بسیاری همراهه. این رویداد، سالانه به‌عنوان یک فرصت ویژه برای مشتریان جهت خرید محصولات با تخفیف‌های عظیم در نظر گرفته می‌شه. تأثیر Black Friday بر فروش از چند جهت حائز اهمیته: 

1. افزایش حجم فروش

– جمعه سیاه برخی از بزرگ‌ترین تخفیفات سال رو ارائه می‌ده که به مشتریان انگیزه می‌ده تا خریدهای بیشتری انجام دهند.

– این افزایش حجم فروش می‌تونه در دورانی که معمولاً این حجم کاهش پیدا می‌کنه (مانند دوره‌های آف‌سیزن) بسیار ارزشمند باشه.

 

2. ترافیک و جذب مشتری

– جمعه سیاه باعث جلب‌توجه بسیاری از مشتریان می‌شه و به‌عنوان یک فرصت استثنایی برای خرید در نظر گرفته می‌شه. همچنان فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌هایی با تخفیفات جذاب، ترافیک بیشتری به خود جلب می‌کنن.

 

3. پرواز درآمد

– با توجه به افزایش ترافیک و تعداد خریدها، برای بسیاری از کسب‌وکارها پرواز درآمد رخ می‌ده.

– حتی با تخفیفات بالا، حجم بیشتر فروش می‌تونه به تولید درآمد معقول منجر بشه.

 

4. تعامل بیشتر با مشتری

– جمعه سیاه فرصتیه برای برقراری ارتباط بیشتر با مشتریان.

– تخفیفات و معاملات ویژه می‌تونه دلیل خوبی برای خرید مجدد مشتریان از فروشگاه یا برند خاص، در آینده باشه.

5. پروفایل برند و تبلیغات

– موفقیت در جمعه سیاه می‌تونه کمکی در جهت بهبود پروفایل برند باشه.

– اگر یک برند، توانایی ارائة تخفیفات جذاب و محصولات با کیفیت رو داشته باشه، احتمال موفقیت بیشتری در جذب مشتریان جدید داره.

 

در نهایت، تأثیر بلک فرایدی در فروش، بستگی به اجرای موفق استراتژی‌های بازاریابی، مدیریت مؤثر و ارائه تجربة خریدِ مناسب برای مشتریان داره. این رویداد ممکنه یک فرصت عالی برای کسب‌وکارها باشه، اما همچنین نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت استراتژیک داره تا به نتیجه عالی برسه.

 خوشبختانه مجموعه آکادمی تقدسی نیز با رویکرد مشتری مداری و ارائه خدمات با کیفیت در این ایام تخفیف بلک فرایدی 2000,000 تومانی را روی تمام محصولات بینظیر خود قرار داده است. 

author-avatar

درباره سعید تقدسی

سعید تقدسی نویسنده کتاب معروف “شاه‌ کلید فروش در ایران” می­باشد، این کتاب در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسید که با استقبال بسیار خوبی روبرو سعید تقدسیشد و در کمتر از یک ماه، تمام یک نوبت چاپ آن فروخته شد و تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر این کتاب را خوانده و مطالب آن را به صورت کاربردی مورد استفاده قرار د‌اده ­اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *