ویدیو

مدیر واکنشی نباشید

مدیر واکنشی نباشید !

خواهشا مدیر واکنشی نباشین. خیلی از مدیرها مدیرهای واکنشی هستند.

 یعنی چی؟

 یعنی میرن سرکار ببینن امروز چه اتفاق هایی میفته کی زنگ میزنه کدوم مشتری زنگ میزنه و بهشون پاسخ بدن یا چه مسئله ای پیش میاد یا چه اتفاقی پیش میاد تا براشون راهکار پیدا کنند

 یک مدیر حرفه ای همیشه روز کاری خودش رو طراحی میکنه!

 شبش طراحی میکنه که من صبح که میخوام برم چه کارهایی میخوام انجام بدم، چه مسائلی رو باید انجام بدم با چه کسانی باید جلسه داشته باشم، نه اینکه خب به نام خدا بسم الله من فردا میرم سر کار ببینم چه اتفاق هایی میفته با کیا میتونم جلسه بذارم با کیا میتونم ارتباط بگیرم.

 نه! 

من شبش طراحی میکنم و از اولش که از صبح بیدار میشم می نویسم که چکار باید انجام بدم و وقتی از خواب بیدار شدم چند دقیقه میتونم مطالعه کنم؟ چند دقیقه میتونم مراقبه داشته باشم؟ به اهدافم فکر کنم یا هر کاری که باید انجام بدم رو شبش مشخص میکنم، ساعت چند با کی باید ملاقات داشته باشم ساعت چند با چه کسی باید تماس بگیرم، همه اینهارو من از روز قبل باید طراحی کنم و من باید طراح روزکاری خودم باشم نه اینکه واکنشی! 

مثل توی شهربازی ها دیدین یک نفر یه چکش برمیداره و رو سر این موش میزنه و هی رو سر اینا داره میزنه و وقتی که یک مسئله رو حل میکنه هی رو سر یکی از این موشا میزنه مسئله بعدی میاد بیرون دوباره مسئله بعدی دوباره مسئله بعدی و این مدیرها و این افراد فقط واکنشی دارن ارتباط میگیرن و فقط دارن واکنشی انجام میدن و این افراد هیچوقت موفق نمیشند.

 کسب و کاری که مدیرش واکنشی داره عمل میکنه،مثل شهربازیه که هیچوقت این موشا تموم نمیشن شما هر چی با چکش بزنی یک مسئله دیگه مثل قارچ میاد بیرون. 

خلاق باشید

 

برای یادگیری تکنیک های کاربردی در مدیریت، می توانید در دوره مدیریت اتوماتیک شرکت کنید.

author-avatar

درباره سعید تقدسی

سعید تقدسی نویسنده کتاب معروف “شاه‌ کلید فروش در ایران” می­باشد، این کتاب در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسید که با استقبال بسیار خوبی روبرو سعید تقدسیشد و در کمتر از یک ماه، تمام یک نوبت چاپ آن فروخته شد و تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر این کتاب را خوانده و مطالب آن را به صورت کاربردی مورد استفاده قرار د‌اده ­اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *